امروز : جمعه , ۰۲ آذر ۱۴۰۳

سیستم AVL

سیستم های AVL را می توان برای افزایش پاسخگویی پرسنل و افزایش کارایی فرآیند اعزام(پخش) شرکت استفاده کرد. شرکتهای پخش می توانند عکس لحظه ای از مسیر حرکت راننده را دریافت کرده ، به مشتریان زمان تخمینی دریافت را اعلام کنند و به طور مستقیم با رانندگان در ارتباط باشند.

دستگاه AVL چیست و چه کاربردی دارد؟

موقعیت یاب اتوماتیک وسیله نقلیه (AVL) ، دستگاهی است که از سیستم موقعیت یابی جهانی (GPS) استفاده می کند تا شرکت یا سازمان بتواند از طریق اینترنت، از راه دور مکان وسیله نقلیه مورد نظر خود را ردیابی کند. این وسایل ترکیبی از تکنولوژی GPS، ارتباطات تلفن همراه، نقشه برداری خیابان، و یک رابط کاربری بصری است که هدف آن، بهبود مدیریت نماینده فروش و خدمات مشتری است. به عنوان مثال، یک شرکت با استفاده از یک سیستم AVL می تواند طول جغرافیایی، عرض جغرافیایی، میزان سرعت و مسیر یک وسیله نقلیه مشخص را رصد کند.

محل خودرو را می توان به سرعت پیدا کرد و می توان آن را برای تحویل به موقع محصول به مشتریان نزدیک، مسیردهی کرد. سیستم های AVL همچنین شرکت ها را قادر می سازند تا از طریق گردآوری اطلاعات وسیله نقلیه،ساختار مسیرهای تحویل را به طور موثرتری برنامه ریزی کنند، از جمله موقعیت مشتریان در مسیر مشخص شده.

سیستم های AVL به طور کلی شامل شبکه ای از وسایل نقلیه ای هستند که مجهز به گیرنده رادیویی همراه، گیرنده GPS، مودم GPS و یک آنتن GPS هستند. GPS از نقشه های پویا در وب استفاده می کند. این بدان معنی است که کاربران می توانند از توابع GPS مانند زوم، استخراج کردن، شناسایی و جستجو  ، بهره مند شوند.

سیستم های موقعیت یاب اتوماتیک، برای هر سازمان یا کسب و کاری که بر نیروی کار سیار متکی هستند، مناسب می باشند. شرکت های لیموزین، خدمات مدیریت زباله، سازمان های اجرای قانون و ادارات حمل و نقل عمومی، می توانند از دستگاه های ردیابی اتومبیل بهره مند شوند.


مزایای استفاده از AVL

سیستم های AVL را می توان برای افزایش پاسخگویی پرسنل و افزایش کارایی فرآیند اعزام(پخش) شرکت استفاده کرد. شرکتهای پخش می توانند عکس لحظه ای از مسیر حرکت راننده را دریافت کرده ، به مشتریان زمان تخمینی دریافت را اعلام کنند و به طور مستقیم با رانندگان در ارتباط باشند.

بسیاری از اپراتورها، متوجه شده اند که AVL ، با کمک به نظارت بر عملکرد رانندگان ، باعث بهبود خدمات بنگاه های تجاری شده است. AVL از طریق بهبود ارتباطات بین رانندگان و شرکت، زمان پاسخگویی به مشکلات عملیاتی را کاهش می دهد. توزیع کننده ها می توانند با تعداد زیادی از وسایل نقلیه ارتباط برقرار کرده و بر آنها نظارت داشته باشند.


چالش ها

چالش های مرتبط با AVL عمدتا در مدیریت انتظارات سیستم ، آموزش کارکنان رخ می دهد و یا اطمینان از اینکه رابط های بین نرم افزار و سخت افزار در سراسر سازمان هماهنگ باشند. بعضی از سازمان ها گزارش دادند که پس از اجرای AVL، آنها اطلاعات IT زیادی رو به رو شدند که مجبور به استخدام کارمندانی برای واحد فناوری اطلاعات شدند.

 

منبع: رسانه های دیگر