امروز : پنجشنبه , ۱۷ آبان ۱۴۰۳

رانندگی با چراغ روشن بنزین چه آسیب هایی به خودرو می زند

پر کردن مرتب باک خودرو و جلوگیری از کاهش سطح بنزین از چراغ روشن باک، به راحتی می‌توانید کیفیت بنزین موجود در باک و سوخت ارسالی برای موتور ماشین را کنترل کرده و خودرویی سالم داشته باشید. به طور کلی توجه داشته باشید که وجود همیشگی 60 درصد بنزین در باک خودرو حداقل ایده‌آلی است که ما به شما توصیه می‌کنیم.

یکی از عادات بسیاری از رانندگان ایرانی این است که متاسفانه برای مراجعه به جایگاه‌های سوخت تعلل کرده و عملا تنبلی می‌کنند. این تنبلی بعضا منجر به ضرر و زیان‌های زیادی شده و مشکلات فراوانی را برایشان ایجاد می‌کند که طبیعتا برای جلوگیری از آن بایستی از رانندگی با چراغ روشن باک خودداری کرد و در پی کاهش سطح بنزین باک برای سوخت‌گیری مجدد به جایگاه‌های بنزین مراجعه نمود.

ولی بسیاری از افراد این موضوع را مطرح می‌کنند که رانندگی با چراغ روشن بنزین چه ضرر و زیانی دارد و چرا باید قبل از روشن شدن چراغ و یا حداقل به محض روشن شدن آن اقدام به سوخت‌گیری کرد؟ در حقیقت این موضوع از زوایای مختلفی قابل بررسی است ولی طبیعتا اولین نکته این است که شما با، به تاخیر انداختن سوخت‌گیری ریسک خاموش شدن ماشین و در جاده ماندن را به جان می‌خرید!

بسیار افرادی را در کنار خیابان دیده‌اید که برای دریافت یک لیتر بنزین در حال خواهش و تمنا از مردم هستند ولی در روزگار فعلی کمتر کسی را می‌توان یافت که حاضر به گذشتن از این هزینه 1-2 هزار تومانی است! پس طبیعتا برای جلوگیری از این اتفاقات و صد البته هزینه‌های بسیار زیاد به محض روشن شدن چراغ سریعا به اولین جایگاه بنزین مراجعه کنید و باک خودرویتان را پر کنید.

به طور مثال خودروی شما در وسط یک اتوبان، بنزین تمام کرده و شما برای مراجعه به اولین جایگاه سوخت باید متحمل هزینه چند ده هزار تومانی شوید که این هزینه برای رفت و برگشت شما خواهد بود! حتی بنزین قابل خرید از وانت نیسان‌های امداد خودرو نیز معمولا هزینه‌های چند برابری نسبت به قیمت اصلی بنزین دارد و حتی بعضا یک دستمزد حداقلی نیز باید به راننده و اپراتور بپردازید!

 از دیگر مشکلات مربوط به رانندگی با چراغ روشن این است که کیفیت بنزین موجود در کشور آنچنان بالا نیست و یا حداقل دستگاههای مورد استفاده در بسیاری از جایگاهها کاملا استاندارد نبوده و در هر بار شارژ شدن جایگاه گل و لای بسیار زیادی وارد بنزین میشود که این گل و لای وارد باک شما شده و کافی است این موضوع را با تعویض نکردن صافی بنزین طی 20-30 هزار کیلومتر به چشمتان ببینید! به همین دلیل وقتی با چراغ روشن اقدام به رانندگی می‌کنید این یعنی در حال وارد کردن گل و لای هر چند اندک به موتور ماشینتان هستید و ….!

این رو هم بخون:
بعد از روشن شدن چراغ اخطار بنزین چقدر می‌توان رانندگی کرد؟

پس با پر کردن مرتب باک خودرو و جلوگیری از کاهش سطح بنزین از چراغ روشن باک، به راحتی می‌توانید کیفیت بنزین موجود در باک و سوخت ارسالی برای موتور ماشین را کنترل کرده و خودرویی سالم داشته باشید. به طور کلی توجه داشته باشید که وجود همیشگی 60 درصد بنزین در باک خودرو حداقل ایده‌آلی است که ما به شما توصیه می‌کنیم.

سومین مورد در باک خودرو این است که باک‌های جدید با بنزین داخل آن خنک می‌شوند وقتی که بنزین زیادی در باک وجود نداشته باشد این تعادل حرارت بهم خورده و صدمات جبران ناپذیری به باک ماشینتان وارد می‌شود. اگر بخواهیم دقیق‌تر این مورد را توضیح بدهیم باید بگوییم که قطعه در باک خودرو وجود دارد که پمپ سوخت نامیده می‌شود، وظیفه پمپ سوخت این است که بنزین را از باک به سمت موتور ارسال کند و حتما تا به حال بسیار شنیده‌اید که پمپ سوخت یا به بیان عامیانه آن پمپ بنزین خودرو سوخته است! این همان قطعه‌ایست که رابط بین باک و موتور بوده و در نبود آن عملا بنزینی به موتور خودروی شما ارسال نمی‌شود و گویی اصلا ماشینتان بنزین ندارد.

پمپ سوخت قطعه ایست که مدام در حال کار بوده و حرارت بالای خود را با استفاده از بنزین دریافتی متعادل می‌کند. در صورت عدم وجود بنزین کافی در باک خودرو این قطعه به مرور داغ می‌شود و پس از مدتی معمولا از کار افتاده و هزینه‌های زیادی را برای شما می‌تراشد! از سوی دیگر اینکه اگر از شتاب پایین خودرویتان ناراضی هستید احتمالا با پمپ سوخت خودرو خوب تا نکردید!

از دیگر مواردی که باید در مورد پمپ سوخت بگوییم مساله هزینه زمانی و مالی تعویض این قطعه است؛ معمولا یک روزتان را از شما خواهد گرفت و هزینه چند صد هزار تومانی برای شما به همراه خواهد داشت. به طور کلی باید توجه داشته باشید که پر نگه داشتن باک خودرو بهترین عملی است که شما امکان آن را دارید و از هزینه‌های بسیار بالای این روزهای بازار خودرو ایمن نگاهتان می‌دارد.

 

منبع:چرخان